Rezygnacja z cukru - czy warto rezygnować na 100%? | Salus Pro Domo Warszawa

Rezygnacja z cukru – czy warto rezygnować na 100%?

Salus Pro Domo
rezygnacja z cukru

Cukier jest jednym z najważniejszych źródeł energii dla człowieka. Obecnie w wielu artykułach internetowych oraz na blogach, można przeczytać o tym, że całkowita eliminacja cukru z diety to dobry pomysł. Okazuje się jednak, że wcale tak nie jest, ponieważ człowiek potrzebuje energii, a dzienna dawka cukru nie szkodzi zdrowiu.

Dlaczego całkowita rezygnacja z cukru to złe rozwiązanie?

Człowiek już pierwszych dni swojego życia potrzebuje sporych dawek energii. Jednym z podstawowych źródeł tej energii są węglowodany proste i złożone, a więc zarówno cukry, jak i warzywa, owoce oraz produkty zbożowe. Oczywiście cukier powinien być spożywany zgodnie z zaleceniami ekspertów i dietetyków. Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia dzienne spożycie cukru nie powinno przekraczać 10% ogółu energii, czyli około 200 kcal przy dawce 2000 kalorii. Oznacza to, że można spożywać od 10 do 12 łyżeczek cukru, ale oczywiście należy pamiętać o tym, że cukier znajduje się w wielu produktach i potrawach. Prawidłowa dzienna dawka cukru nie szkodzi zdrowiu człowieka.

Należy pamiętać o tym, że całkowita rezygnacja z cukru na 100% nie jest dobrym rozwiązaniem. Człowiek potrzebuje sporych dawek energii, zwłaszcza jeśli na co dzień jest aktywny fizycznie i wykonuje pracę umysłową.

Warto także przeczytać artykuł: https://uczymyjakslodzic.pl/dlaczego-nie-nalezy-rezygnowac-z-cukru/

Cukier i jego wpływ na pracę umysłową oraz aktywność fizyczną

Praca umysłowa to nie tylko nauka w szkole, czy na studiach, ale także codzienne zadania wykonywane w biurze lub zdalnie. Osoby dorosłe, które pracują umysłowo lub fizycznie, muszą dostarczać do swojego organizmu odpowiednich dawek glukozy, właśnie pod postacią cukru. W sytuacji, gdy człowiek głodzi się, nie je cukru, może nastąpić znaczny spadek energii, a konsekwencją mogą być problemy z koncentracją i utrzymaniem prawidłowej uwagi. W przypadku osób uczących się dodatkowo pojawić się mogą trudności z zapamiętywaniem i przyswajaniem informacji. Glukoza ma także bardzo duże znaczenie w kontekście pracy ludzkich mięśni, a więc cukier jest ważny w przypadku osób pracujących fizycznie, a także tych, które dużo ćwiczą i prowadzą aktywny tryb życia.

Cukier jest potrzebny, także w czasie diety

W momencie przejścia na dietę lub zmiany stylu życia, niektórzy decydują się na nagłe porzucenie dotychczasowych przyzwyczajeń żywieniowych. Oznacza to całkowitą eliminację cukrów i tłuszczów z diety. Takie działanie nie jest wcale dobre, ponieważ może doprowadzić do spadku energii życiowej, a także utraty motywacji do diety. Drobne odstępstwa mogą w rzeczywistości pomóc w przetrwaniu pierwszych dni lub tygodni zmiany trybu życia na zdrowszy. Zjedzenie kawałka czekolady, batonika lub samodzielnie wypiekanego ciasta nie jest wcale złym pomysłem – oczywiście raz na jakiś czas. Najważniejsze jest wdrażanie zmian stopniowo i dbanie o to, aby udała się modyfikacja nawyków żywieniowych. W ten sposób można bardziej schudnąć i lepiej zadbać o swoje zdrowie. Całkowita eliminacja cukru z jadłospisu nie jest więc dobrym rozwiązaniem, ponieważ ten składnik przynosi energię. Warto pamiętać o tym, że na zdrowy tryb życia składa się nie tylko dieta, ale także aktywność fizyczna i dbanie o siebie.





(+48) 22 690 03 15

Umów się na wizytę
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments